Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Duże korporacje widzą swoją szansę w tym, by szybko uderzyć w słabe chorwackie programy na kanałach HRT i przejąć dużą część reklam wartych około 100 milionów euro rocznie.
Najbardziej interesująca dla Chorwacji może być oferta News Datacom - ponieważ można by zbudować cyfrowy pakiet kanałów dla krajów bałkańskich. News Datacom ogłosiła, że jeśli kupi HRT-3, to będzie to milowy krok dla utworzenia możliwej nowej, cyfrowej platformy dla południowo-wschodniej Europy, która nadal nie ma swojego cyfrowego pakietu. Planowany zasięg potencjalnego pakietu, to 20 milionów mieszkańców.
Lista rywali o HRT-3: HRTL (RTL Group),CTV (News Corporation),Kanal 3 (Corporation SBS, HMTM (Hungary MTM), TV 3 (CME), HSports (HOO), Net 3 (Net-TV).
Gotowa do ewentualnej transmisji jest istniejąca stacja telewizyjna NeT TV, która transmituje swój sygnał na obszarze 40 proc. Chorwacji. NeT 3 jest gotowy, by zastąpić HRT-3 na wszystkich jego częstotliwościach i przez satelitę 24 godzin na dobę - w 75 proc. niekodowana. Ostateczne decyzje zostaną podjęte do 1 paźziernika 2003 roku.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.