Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według nieoficjalnych informacji, kanał
Alfa TVP miałby wystartować na przełomie 2022 i 2023 roku, początkowo nadając jako kanał internetowy, a docelowo także u operatorów płatnej telewizji. W 2023 roku kanał miałby kosztować 15 mln zł, a w 2024 roku - 20 mln zł.
W projekcie zmiany „Karty Powinności TVP S.A. na lata 2020-2024” z września br. czytamy, że TeenTV (Alfa TVP - przyp. red.) to program wyspecjalizowany ze względu na odbiorcę,
skierowany głównie do dzieci i młodzieży w wieku 10-16 lat. Program miałby pełnić funkcje w zakresie edukacji i rozrywki nastolatków - realizowane także w ramach powiązanego z programem serwisu online. Łącznie służyłyby one stworzeniu zaufanej i bezpiecznej przestrzeni dla tych odbiorców przez zapewnienie im w sposób linearny i nielinearny dostępu do treści bez nadmiernej przemocy, a jednocześnie dopasowanych do potrzeb i zainteresowań nastolatków, służących odkrywaniu i rozwijaniu pasji, kształtowaniu relacji i funkcjonowaniu w grupie, sprzyjających postawom prozdrowotnym, radości z życia i dzielenia się z innymi, z uwzględnieniem rozrywki, zabaw, gier, sportu i relaksu. Kluczowe gatunki:
film i serial animowany, film i serial fabularny, audycje edukacyjne, audycje rozrywkowe. Oferta programowa TeenTV (Alfa TVP) miałaby bazować na dotychczasowej ofercie programowej TVP, produkcji własnej oraz zakupionych formatach i audycjach.
Jak uzasadnia TVP, dodanie TeenTV (Alfa TVP) do jej portfolio wynika z dążenia do pełniejszego realizowania zasady powszechności, czyli oferowania przez media publiczne programów i innych usług całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom. Uruchomienie programu miałoby uzupełnić lukę w obecnym portfolio TVP, w którym nie ma programu dedykowanego ściśle dla tej grupy wiekowej, co równocześnie miałoby pozwolić na kontynuowanie oferowania treści nadawcy publicznego dorastającym widzom TVP ABC.
Ponadto - zdaniem TVP - nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że w ofercie telewizji niepłatnej brak jest obecnie porównywalnego programu przeznaczonego dla nastolatków (programy komercyjnych nadawców skierowane do tej grupy widzów są dostępne w ramach oferty satelitarno-kablowe i w płatnych ofertach w Internecie/OTT).
- Niezwykle istotne jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni dla dzieci starszych i młodzieży, poprzez zapewnienie im dostępu do oferty linearnej i nielinearnej - online (np. w powiązanym tematycznym serwisie internetowym lub aplikacji) obejmującej treści pozbawione nadmiernej przemocy, promujących szacunek, wrażliwość społeczną, kreatywność i odpowiedzialność. [...] Istotnym elementem oferty będzie również propagowanie wartości patriotycznych i obywatelskich, promowanie aktywności fizycznej, inspirowanie oraz poszerzane zainteresowań u starszych dzieci i młodzieży - czytamy w projekcie zmiany „Karty Powinności TVP S.A. na lata 2020-2024”.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.