Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Urząd Miasta do zwracał się do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o dooznakowanie bramami U-10 wiaduktu kolejowego z obu stron. W odpowiedzi otrzymał pismo, że urządzenia bramowe stanowią osobną konstrukcję stawianą przed obiektem, którego dotyczy ograniczenie, a jego montaż leży po stronie zarządcy drogi przebiegającej pod wiaduktem. Wiadukt po modernizacji został wprawdzie oznakowany znakami pionowymi z obu stron przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jednak pomimo tego wielu kierowców próbowało sforsować przeszkodę z opłakanym dla nich skutkiem.
Te nie aż tak liczne, ale jednak powtarzające się i groźne zdarzenia z udziałem tirów, które rozpruwały swoje naczepy na wiadukcie kolejowym, spowodowały reakcję Burmistrza Miasta Bochnia. Jako zarządca drogi, kierując się przesłankami zapewnienia jak najlepszego bezpieczeństwa w tym miejscu, burmistrz zlecił wykonanie urządzeń bramowych, które właśnie zostały zamontowane.
Trudne rozmowy z PKP, ustalenia terenowe i uzgodnienia techniczne oraz brak chętnych wykonawców wydłużały czas wykonania i zamontowania bramownic. W końcu jednak są i Urząd Miasta ma nadzieję, że skutecznie odstraszą i zmuszą do zahamowania przed wiaduktem tych kierowców, którzy nie zauważali do tej pory istniejących oznakowań i bezrefleksyjnie niszczyli swoje pojazdy, powodując jednocześnie duże zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.